The Eatery

Realizace: 2018
Místo: U Uranie 18, Praha
Foto: Studio Flusser
Grafický design: Martin Groch
Generální projektant: Růžička a partneři
Gastrotechnologie: In-gastro


Dvojznačný název holešovického bistra naznačuje hlavní koncept: jídelna divadlem. Architektura vytváří scénu pro představení, které se odehrává v kuchyni i na talíři. Klíčové principy – racionalita, kontrast, přirozenost, střídmost, transparentnost a moderní interpretace české klasiky - jsou v souladu s gastronomickou filozofií fine dining podniku. Racionální organizace všech provozů podporuje jejich přehlednost. Otevřená kuchyně je jádrem kompaktního prostoru restaurace bez tradičního baru. Vysoké sezení po obvodu kuchyně umožňuje pozorovat přípravu pokrmů a navázat kontakt s kuchaři. Poloprůhledná stěna měkce odděluje vinotéku a neformální šatnu. Neobvyklé použití obvyklých materiálů jasně vymezuje jednotlivé funkce a dává vzniknout neortodoxním souvislostem. Odhalení nosných železobetonových konstrukcí definuje převažující přísný charakter, který podporuje pečlivě vybraný mobiliář a analogicky surový heraklit. Tyto dřevocementové desky bez povrchových úprav plní akustickou funkci a také odkazují na kamenný obklad budovy. Obyčejné plotové tvarovky skládané na výšku tvoří mřížku neukončené polopříčky. S monochromatickou syrovostí prostoru pro hosty kontrastuje bílý keramický obklad a nerez gastronomických provozů podtržené minimální grafikou. Záměrně nedokončené sádrokartonové příčky v chodbě tvoří lehce šokující přechod z odstínů šedé k černobílému minimalismu toalet. Typy osvětlení podporují daná materiálové řešení a funkce: decentní betonová svítidla vytváří intimní, teplou atmosféru u jednotlivých stolů pro hosty, oproti tomu studené, silné světlo zdůrazňuje hygienicko-technický charakter obsluhujících prostorů. Podsvícení vinotéky vytváří jemnou hru barev a jedinou „dekoraci“ v prostoru. Bistro se nachází v přízemí administrativního objektu z devadesátých let, kde původně (a paradoxně) fungoval obchod s interiérovými dekoracemi. Během celého procesu bylo zásadní udržet striktní jednoduchost a jednoznačnost prostoru i principů. Na výsledku bez kompromisů má svůj podíl také takřka ideální, intenzivní spolupráce s budoucími uživateli prostoru.
027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto027-foto
The Eatery

Realizace: 2018
Místo: U Uranie 18, Praha
Foto: Studio Flusser
Grafický design: Martin Groch
Generální projektant: Růžička a partneři
Gastrotechnologie: In-gastro


Dvojznačný název holešovického bistra naznačuje hlavní koncept: jídelna divadlem. Architektura vytváří scénu pro představení, které se odehrává v kuchyni i na talíři. Klíčové principy – racionalita, kontrast, přirozenost, střídmost, transparentnost a moderní interpretace české klasiky - jsou v souladu s gastronomickou filozofií fine dining podniku. Racionální organizace všech provozů podporuje jejich přehlednost. Otevřená kuchyně je jádrem kompaktního prostoru restaurace bez tradičního baru. Vysoké sezení po obvodu kuchyně umožňuje pozorovat přípravu pokrmů a navázat kontakt s kuchaři. Poloprůhledná stěna měkce odděluje vinotéku a neformální šatnu. Neobvyklé použití obvyklých materiálů jasně vymezuje jednotlivé funkce a dává vzniknout neortodoxním souvislostem. Odhalení nosných železobetonových konstrukcí definuje převažující přísný charakter, který podporuje pečlivě vybraný mobiliář a analogicky surový heraklit. Tyto dřevocementové desky bez povrchových úprav plní akustickou funkci a také odkazují na kamenný obklad budovy. Obyčejné plotové tvarovky skládané na výšku tvoří mřížku neukončené polopříčky. S monochromatickou syrovostí prostoru pro hosty kontrastuje bílý keramický obklad a nerez gastronomických provozů podtržené minimální grafikou. Záměrně nedokončené sádrokartonové příčky v chodbě tvoří lehce šokující přechod z odstínů šedé k černobílému minimalismu toalet. Typy osvětlení podporují daná materiálové řešení a funkce: decentní betonová svítidla vytváří intimní, teplou atmosféru u jednotlivých stolů pro hosty, oproti tomu studené, silné světlo zdůrazňuje hygienicko-technický charakter obsluhujících prostorů. Podsvícení vinotéky vytváří jemnou hru barev a jedinou „dekoraci“ v prostoru. Bistro se nachází v přízemí administrativního objektu z devadesátých let, kde původně (a paradoxně) fungoval obchod s interiérovými dekoracemi. Během celého procesu bylo zásadní udržet striktní jednoduchost a jednoznačnost prostoru i principů. Na výsledku bez kompromisů má svůj podíl také takřka ideální, intenzivní spolupráce s budoucími uživateli prostoru.